keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Pitkästä aikaa kuulumisia

Tää viikko on ollut varmaan koko kesäkuun kiireisin, sillä oon joutunut hoitamaan niin paljon asioita. On ollut työkkärissä ja työnhakuklubilla käyntiä, ystävien näkemistä ja huomenna pitäisi käydä vaihtamassa rahaa sinne Prahan matkalle. Työkkärissä käynti oli ennakkoluuloista huolimatta ihan hyvä juttu, sillä sain paljon uutta tietoa työhakuun liittyen. Sain esimerkiksi tietää, että toiselle paikkakunnalle työn perässä muuttaessa on mahdollista saada matkatukea. Mun tapauksessa se tarkoittaisi sitä, että jos onnistuisin saamaan Helsingistä työpaikan, niin saisin neljän kuukauden ajan palkkatulojen lisäksi 500 euroa tukea. Päätin työkkärissä käynnin jälkeen, että heti Prahan matkan jälkeen mä aloitan etsimään töitä Helsingistä! Turhaan me odotellaan monia kuukausia sitä Nuorisosäätiön kämppää, kun on mahdollisuus päästä muuttamaan jo aiemminkin. Mä vaan niin toivon, että saisin mahdollisimman nopeasti töitä sieltä!

Mitäs muuta mulle kuuluu? Istun työttömänä kotona ja odottelen maanantaina koittavaa Prahan matkaa. Sitä ennen olisi sunnuntaina vielä serkun rippijuhlat, eli ajan ei luulisi käyvän ainakaan pitkäksi. Oon huomannut tässä viimeisen puolen vuoden aikana, että mun lukijamäärä on junnannut koko sen ajan paikoillaan. Vaikka uusia lukijoita tuleekin, niin entisiä tuntuu lähtevän samaan tahtiin pois. Siksi haluaisinkin kysyä teiltä, että millaisia postauksia haluaisitte mun tekevän? Onko jotain parannusehdotuksia vai tykkäättekö mun blogista tällaisenaan? Lukijamäärä ei oo koskaan ollut mulle se tärkein asia bloggaamisessa, mutta viimeisen puolen vuoden aikana on väkisinkin tullut mietittyä, että mikä mun blogissa on muuttunut huonompaan suuntaan. Omasta mielestäni kun blogin taso on vaan noussut vuoden aikana. Kertokaa siis mielipiteitä!

IMG_3218 IMG_3221 IMG_3191 – kopio IMG_3223 IMG_3212 IMG_3205 IMG_3214 – kopio

Sunnuntaina käytiin pitkästä aikaa kuvailemassa asukuvia, sillä halusin välttämättä päästä ikuistamaan tuon harvinaisuuden eli nutturan! Yleensä pidän hiuksia vapaana pidennysten kanssa, mutta nyt oon päättänyt, että yritän välttää pidennyksiä. Mun omat hiukset on olleet jo pitkään niin huonossa kunnossa pidennysten takia, että joistain kohdista hiukset on ruvenneet lähtemään kokonaan pois. Tästä lähtien tulette siis varmasti näkemään mut useamminkin ilman pidennyksiä!
 
Mitä tykkäsitte asusta?

21 kommenttia:

  1. Oi vitsi sulle sopii sairaan hyvin toi nuttura! :) Mul aina kusee pahasti jos yritän vääntää minkäänlaista nutturaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Haha, ei tuo munkaan nuttura mikään täydellinen ollut... Kun oltiin ottamassa näitä asukuvia ja Teemu näki tuon nutturan takaa, niin omia hiuksia ei ollut kuulemma ollenkaan siinä hiusdonitsin päällä. :D Ja vaikka mitenkä yritin kahden peilin avulla saada sen näyttämään hyvältä myös takaa... :D

      Poista
  2. mulla on tommone saman tyylinen toppi :-D pidä useemminki nuttural! kivaa vaihtelua et sul on välil hiukset tuolleen erilaisesti! :-3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita toppeja näkee kyllä aika monilla! Siinä on oikeasti edessä myös paljetteja, mutta käänsin tuon topin väärinpäin. :D Ja mulla tullaan näkemään jatkossa varmaan aika useinkin nuttura. :D Oli niin ihana tunne, kun kaikki hiukset oli kiinni eikä ne voineet mitenkään mennä pilalle edes tuulessa. Ja muutenkin vähän vaihtelua niihin ainaisiin pidennyksiin! :)

      Poista
  3. ihana nuttura! :-) tykkään hirmuisesti sun hiuksista :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Haha, mä taas inhoan hiuksiani.. Tuntuu ettei ne koskaan asetu hyvin. :D

      Poista
  4. Luulen että toi lukijoiden lähtö johtuu ihan puhtaasti siitä että pidemmän päälle blogi noudattaa samaa kaavaa ja postaukset on ihan tismalleen samanlaisia. Tismalleen samanlaiset asukuvat, samalta etäisyydeltä, samasta kuvakulmasta, melkein samoilla asuillakin. sukkahousut, tasapaksu toppi ja nykyään bleiseri. Blogin rakenne: asua, asua, ostoksia (nekin muuten kuvattu aina samalta sohvalta, samalla tavalla), ikea, asua, ikean ostoksia, helsinki, keikka, asua, saksa, asua.
    Samoja aiheita saa tulla ja toki tuleekin ihan kamalasti mutta jotenkin täällä pistää silmään että kaikki menee aina ihan tasan samalla kaavalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos kaikki menee jatkuvasti samalla kaavalla, niin miksi sä luet edelleen tätä? Siis tarkoitan, että kai täällä sitten jotain hyvääkin on? :D Ja siis ymmärrän kyllä sun kannan, mutta ainakin mun mielestä jokainen blogi menee sillä samalla omanlaisella kaavallansa. Jotkut ottaa asukuvat aina pysysuunnassa, mä otan vaakasuunnassa. Eniten oon kuitenkin ihmetellyt sitä, että vielä vuosi sitten lukijamäärä kasvoi itsestään vaikka silloin mun blogi oli omasta mielestäni oikeasti huono. Nyt kun alan olla itse suht tyytyväinen tekstiin, kuviin ja ylipäätään koko sisältöön, niin lukijamäärä junnaa paikallaan. Ehkä mulla on sitten täysin erilainen käsitys hyvästä blogista kuin joillain muilla, en tiedä. :D

      Mutta siis mitä ihmettä, ikea? Mä oon viimeksi postannut ikeasta viime talvena. Viimeisin ostostenesittelykin (siellä kuuluisalla sohvalla) on varmaan huhtikuulta. Mun mielestä kyllä vähän liioittelit tuossa kommentissasi. :D

      Poista
  5. tosi kivan olonen blogi sulla ja ihana banneri! :-) oot tosi nätti ja kiva asu :-)

    tuuliemiliaa.blogspot.com

    VastaaPoista
  6. Mä tykkään sun blogista, enkä nyt osaa sanoa että mitä tässä pitäisi muuttaa. Muutenkin luen monia erilaisia blogeja, mutta ei ole mitään tiettyä tyyliä jota haen lukemistani blogeista. On mukava lukea sun kuulumisia ja seurata miten sun tyyli muuttuu. Vaikutat aidolta ja tosi mukavalta ihmiseltä. Varmasti tultais livenäkin hyvin toimeen :)

    Enpä tiennyt tuollaisesta matkatuesta! Vähän mahtava homma!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että oot tykännyt tästä ihan tällaisenaan! :) Ja mulla on vähän sama juttu, että seuraan monia erilaisia blogeja. Tykkään itsekin lukea ihan vaan ihmisten kuulumisista kuvien ja tekstin kera, niin ehkä sen takia mäkin oon pysytellyt vaan niissä kuulumisissa. Nyt kun tänne on monet kuitenkin kirjoittaneet, että kaipaisivat vähän vaihtelua postausten suhteen, niin ehkä mä voisin niiden kuulumisten välissä toteuttaa vähän muitakin postauksia. :D

      Voi miten kivasti sanottu! Mäkin oon monesti miettinyt, että sun kanssa tulisi varmasti muutenkin hyvin toimeen. :) Ja mullekin tuo matkatuki tuli ihan uutena juttuna. Pitää kyllä ehdottomasti hyödyntää sitä sitten muuton yhteydessä! :)

      Poista
  7. Hmm en kyl tiiä miks porukka lähtee koska mun mielest sun blogi on tosi kiva!! Mut ehkä se on just sitä ku et tee paljoa sellasia erikoispostauksia enää... mua ei kyl haittaa, tykkään kovasti lukee ihan vaan muitten arjesta ja mitä kaikille kuuluu :)
    Mutta jos vertaa esim vaikka 2013 maaliskuun postausten otsikkoja vuoden 2014 maaliskuun otsikoihin niin huomaa kyllä jotenki että postausten monipuolisuus vähenee... mut en kyl tiiä siitäkään sitte :DD

    Mut oon seurannu sua tälleen ihan vaan anona jonkun 2 vuotta ja kommentoinki aina välillä jotain, ja mun mielestä blogi ei muuttunu ollenkaa tylsäks :)

    Sori vähän sekava kommentti mut pakko tulla sanoo edes jotain, en oo kovin verbaalisesti lahjakas :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että säkin oot tykännyt! :) Oon miettinyt, että varmaan just noista erikoisemmista postauksista johtuu tai sit ihan vaan siitä, että jotkut lukijat on liittyneet jo kauan sitten lukijoiksi ja blogi on muuttunut vuosien varrella. Ehkä jotkut on tykänneet enemmän siitä "entisestä" blogista. :D Mutta jos sulla on jotain erikoispostausehdotuksia, niin laita ihmeessä tulemaan! Toteuttaisin niitä mielelläni. Tekisin muuten sellaisia usamminkin, mutta kaikki yleisimmät aiheet (parisuhde-, asunto- ja kaveripostaukset) on jo tehty. :D

      Ja kiva kuulla, että sieltä löytyy noinkin kauan seuranneita lukijoita! :)

      Poista
  8. Tykkään blogistasi ihan hirveästi ja tämä kuuluukin lemppareihin, mutta silti oon tavallaan samaa mieltä että blogi noudattaa aina samaa kaavaa postauksissa. Mitä jos koittaisit tehdä vähän erilaisia postauksia? Esimerkiksi mielipidekirjoituksia yms?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo hei mielipidejutut ois munki mielestä tosi mielenkiintosia :)

      Poista
    2. Kiitos paljon ehdotuksista ja tosi kiva, kun ootte sanoneet suoraan mitä voisin tässä blogissa parantaa! Oisko teillä jotain tiettyä aihetta mielipidepostaukseen, mistä haluaisitte lukea? :) Mulla kun tulee ekana mieleen vaan ne kaikista yleisimmät aiheet. :D

      Poista
    3. Voisit ihan yleisistä aiheista, vaikka seksuaalivähemmistöt, koulukiusaaminen, maahanmuuttajat tai eläintenoikeudet. Tee sellasista asioista jotka on sulle tärkeitä ja jotka suo kiinnostaa. Sellaset joista on omakohtaista kokemusta niin niistä ois varmaan helpoin kertoa?

      Poista
    4. Joo pitää yrittää keksiä joku mielenkiintoinen aihe, josta mulla on myös kokemusta. Ehkä juuri tuo maahanmuuttajat voisi olla hyvä. Kiitti kuitenkin ehdotuksista! :)

      Poista
  9. Nykyään vlogeista on tullut vaan suositumpia enkä mäkään hirveesti jaksa enään kenenkään blogeja lueskella. Ite tykkään tosi paljon sun videopostauksista, joten jos alkaisit niitä tekemään enemmän niin moni varmaan löytäisi sun blogin sitä kautta ! :) Ja voisit tehä myös muista videoita kun esim. ostostenesittely, vaikka haasteita tai mielipide videoita. Ihan mukavasti noita lukijoita näyttää kuitenkin olevan !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin oon huomannut, että vlogit alkaa tulla jo blogejakin suosituimmiksi. Mä tekisinkin mielelläni enemmänkin videoita, mutten vaan keksi millaisia tekisin! :D Ostostenesittelyt on semmosia tuttuja ja turvallisia. Mutta uuden meikkivideon meinaan ainakin tehdä heti kun aikaa vaan löytyy. :) Mutta tosi kiva kuulla, että oot tykännyt mun videoista! :)

      Poista