perjantai 14. kesäkuuta 2013

Kesäkuntopostaus

Nyt mä sain vihdoin aikaseks tehdä tän mun lupaaman kesäkuntopostauksen. Tää on mun ensimmäinen ajastettu postaus, joten katotaan miten tää nyt onnistuu! Mutta nyt tän postauksen aiheeseen, eli miten ja miks päätin ryhtyä tähän kesäkuntoon 2013 -urakkaan.

Eli kaikkihan lähti joulukuun Saksan matkasta kun oltiin Teemun kanssa käymässä mun äidin luona. Sain vasta sillä reissulla kuulla suoraan ulkopuolisen suusta että mä oon lihonu valtavasti, ja vasta sillon mä avasin mun silmät kunnolla ja huomasin lihoneeni. Päätettiin sit Teemun kanssa ruveta yhdessä laihduttamaan tammikuun alusta lähtien ja tässä sitä nyt ollaan, monen monta pudotettua kiloo kevyempänä.

Me laitettiin siis ruokavalio täysin uuteen uskoon ja ruvettiin käymään säännöllisesti lenkillä. Ennen me elettiin oikeestaan pelkällä roskaruoalla ja sen kyllä huomaakin näin jälkeenpäin vanhoja kuvia katellessa. En vaan ymmärrä miten en ite huomannu lihoneeni, kai mä vaan totuin omaan peilikuvaani enkä huomannu mitään muutosta. Onneks äiti sentään rohkaistu sanomaan mulle totuuden ihan suoraan. Näiden pudotettujen kilojen jälkeen oon huomannu väsymyksen hävinneen ja itsetunnon palanneen.

Tällä hetkellä oon jo suht tyytyväinen mun vartaloon, mutten oo ihan vielä tavoitteessani vaan vielä ois muutama kilo pudotettavana. Työtä tää on kuitenkin vaatinu, mutta mitäpä sitä ei unelmiensa (tässä tapauksessa unelmiensa vartalon) eteen tekis.

Tässä kuitenkin muutamat kuvat kertomaan mun puolen vuoden saavutuksesta:


Eka kuva on otettu joulukuussa Saksasta ja toka huhtikuun lopulla. Näistä kuvista huomaa kaikista parhaiten eron!


Eka kuva on viime marraskuulta ja toka myös huhtikuun lopulta.

Oikein mahtavaa viikonloppua kaikille! Mä lähden tänään palkitsemaan itseni rankasta työviikosta juhlimalla oikein kunnolla! Ja jos teille tulee vielä jotain kysyttävää mitä en tässä muistanu mainita, niin heitelkää ihmeessä kysymyksiä tulemaan! :)

28 kommenttia:

  1. Kasvoista huomaa kaikista parhaiten muutoksen. Hieno saavutus! :)
    Pitää varmaan itsekin vähän ryhdistäytyä ja pudottaa muutama kilo. Jotenkin se jää aina ajatuksen tasolle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mustakin tää on hieno saavutus mulle, joka on tottunu ennen tätä elämään mäkkärin ja hesen ruoalla. :D Ja niin se mullakin alussa meinas vähän jäädä, mut otin itteeni kunnolla niskasta kiinni ja ryhdistäydyin. :D

      Poista
  2. No kylläpäs olet muuttunut :) hyvältä näyttää ja paljon onnea hyvästä saavutuksesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Kyllä ainakin näitä kuvia vertaamalla huomaa muutoksen. :D

      Poista
  3. vau kyl ton muutoksen huomaa selvästi :) itellä ois kans tavotteena vielä onnistua pudottaa muutama kilo ja täst sai kyllä hyvin tsemppiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näistä kuvista huomaa kyllä aika hyvin. Laitoin tarkotuksella semmoset kuvat joissa on suunnilleen samanlaiset asennot. :) Ja kyllä sä onnistut! :)

      Poista
  4. Vautsi! Hyvä Kata, oon ylpee susta! :) Muutoksen huomaa tosi selvästi :)
    Ite oon vasta saanu 6 kiloa pois ja vielä ois aika paljon edessä. Mutta pikkuhiljaa niin hyvä tulee ;) Mulle tuli myös muutama kysymys mieleen... :)

    1. Paljon pudotit painoa ja kestikö sulla siis 4 kuukautta tän projektin kanssa?
    2. Miten muutitte ruokavaliotanne terveellisemmäksi?
    3. Onnistuko Teemu myös pudottamaan painoa? :)
    4. Monta kertaa kävitte lenkillä viikossa ja oliko lenkit kävelyä/hölkkää/juoksua?

    Siinä ne nyt oli, ei voi muuta sanoa kun WAU! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentista! :) Ja se on kyllä totta että pikkuhiljaa hyvä tulee! On mullakin vielä muutama kilo pudotettavana, mutta eihän tässä mikään kiire oo. :) Ja mielelläni vastailen sun kysymyksiin!

      1. Oon tähän mennessä pudottanu yhteensä 16 kg (tiedän, liian paljon näin lyhyessä ajassa) ja mulla on menny nyt tähän puolisen vuotta. Huhtikuussa olin pudottanu noin 10 kg.
      2. Jätettiin kaikki herkut ja rasvaset ruoat pois, lopetettiin valmis- ja pikaruokien syöminen, alettiin syömään salaatteja ja vaihdettiin oikeestaan kaikki tuotteet kevyempiin (voi, leikkeleet, juustot yms). Ja herkkupäivä on siis kerran viikossa.
      3. Teemu sai pudotettua yhteensä 11-12 kg. Ja nyt siis yrittää ylläpitää ton nykyisen painon. :)
      4. Käytiin viidesti tai kuudesti viikossa lenkillä, riippu vähän siitä miten jakso lähtee. Alussa oltiin vähän innokkaampia ja käytiin päivittäin. Ja käveltiin reippaasti noin 6 km. :)

      Huh, saimpas vastailtua! Ja kiitos vielä! :)

      Poista
  5. wow, oon vaa aina aatellu että ooot semmonen laiha ja normi..:) mutta kyllähä tuo sun nykytilanne näyttää kaikista parhaalta =) onnee sulle saavutuksesta !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kumpa oisinkin semmonen luonnostaan laiha. :( Oon kyllä samaa mieltä että nykyään näytän paaaljon paremmalta ku vielä joulukuussa. :D Ja kiitos paljon! :)

      Poista
  6. herranjumala mikä ero! :o voi kyllä sanoo et saat olla tosi ylpee ittestäs, oot upee :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Ja pakko kyllä myöntää että oon mä aika ylpee ittestäni! En ois vielä talvella uskonu pystyväni tähän. :)

      Poista
  7. waau todella hieno saavutus!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitooos! :) Ja onhan tää aika hieno saavutus, ainakin mulle. :)

      Poista
  8. Onnee upeesta saavutuksesta, wow! oon ylpee sun puolesta!:)

    http://ppicperfect.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. wau, oo ylpee ittestäs !:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä kyllä aika ylpee ittestäni! :) Tää on ainakin mulle aika iso saavutus, johon en ois uskonu pystyväni! :D

      Poista
  10. Mahtavaa, eron kyllä huomaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän tuon huomaa aika hyvin, varsinkin tuosta ekasta kollaasista! :)

      Poista
  11. Onnea sulle <3 Kyllä todellaki lopputulos on se et kannatti rueta liikkumaan jne. Huippu kuntoon oot päässy :)

    Itellä täs menossa 20 kg painonpudotus, huh kyllä huomaa et rankkaa on mut se on sen arvosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! ♥ Ja oon kyllä ihan samaa mieltä, että kannatti ruveta liikkumaan ja muuttaa ruokavaliota! :D

      Toivottavasti myös sä onnistut sun tavoitteissa, tsemppiä hirmusesti! Itekin tähtään sinne 20 kilon painonpudotukseen, ja nyt takana on siis jo 16 kg. :D

      Poista
  12. Vautsi :o kasvot kaventunu iha hurjasti ! Tost sietääki jo olla ylpeä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon saanu aika monilta kuulla, että nimenomaan kasvoista huomaa tän painonpudotuksen. :) Ja kyllä mä aika ylpee itestäni oon. ;D

      Poista
  13. Oi kiva et oot saanu jo ton verran ittelles tehtyä ! :) Ja blogi on ihana ♥ Ja olet kaunis, ja liityn lukijaks :P

    VastaaPoista
  14. kui paljon oot liikkunu vai ookko vaa ruokailu muutoksilla tiputtanu nui paljo o: ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Molemmilla. Alotin säännöllisen lenkkeilyn (josta oon vähän loppua kohden meinannu lipsua) ja rupesin syömään terveellisemmin. :) Ja koska ennen elin oikeestaan pelkällä roskaruoalla, kevyiin ruokiin vaihtaminen jo pelkästään pudotti alussa nopeesti painoo. :D

      Poista