torstai 13. joulukuuta 2012

Canon EOS 1100D





Siinä se nyt on, mun kauan haluama järjestelmäkamera!
Oon ollu tosta ihan innoissani ja oon kerenny kuvailemaan jo kaikkee mahdollista tolla. Nyt on helpompi toteuttaa esimerkiks asuntopostaus kun kuvistakin erottaa ees jotain. Ja miten mahtavaa et tolla saa hämärässäkin tarkkoja kuvia! Kännykällä piti ottaa aina miljoona kuvaa eikä niistäkään mikään tahtonu onnistua.
Tilasin ton NetAnttilasta kuukausimaksulla ja hintaa tolla on kuussa 37,20€ eli ihan sopiva mun lompakolle. Heräsin vähän jäljessä noihin kuukausimaksuihin ku sain vasta vähän aikaa sit tietää et kameroitakin saa ostettua semmosella.

Nyt tulee jatkossa sit olemaan (ainakin toivottavasti) vähän tarkempia kuvia, olinkin jo kyllästyny kännykän laatuun. Pitää vaan ensin opetella kuvaamaan tolla, eilinen meni nimittäin vielä vähän opetellessa ja ohjekirjaa lukiessa!

PS. Tänään saatiin varattua ne lennot Saksaan!

14 kommenttia:

  1. oi vitsi! kelpais mullekkin :) innolla jään oottelee et millasia kuvia tulee tolla tänne blogiin :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mut eikös sullaki oo joku järkkäri? :) Mäki ootan innolla et millon opin käyttää tota.. Mut pitää yrittää viikonlopun aikana kuvailla jotain ku on valosaa. :p

      Poista
    2. on, mut ton pitäs olla sellanen parempi versio siitä mikä mulla on :D

      Poista
    3. Aaaa! Mut mitä nyt oon kattonu sun kuvia tuolla blogissa nii ihan tarkoilta ne näyttää! :)

      Poista
  2. Mulla on tuo sama kamera ja en oo kyllä ollut ihan täysin tyytyväinen. Mutta mulla on vaan se mukana tullut objektiivi niin siitä kai se on enemmäkseen kiinni. En oikein tahdo saada sillä teräviä yksityiskohtia tai varsinkaan pimeässä. Mä oon kyllä ihan käsi kaikkien valotusaikojen jne kanssa että voi johtua siitäkin.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakin on toi mukana tullu objektiivi. Eilen yritin tolla jo kuvailla ja kyllä ne mun mielestä ihan hyvin onnistu. Voi tietysti johtua siitäkin et oon tottunu kännykän laatukuviin et noi näyttää sit vaan mun mielestä supertarkoilta. :D Ja et sä nyt ihan pihalla niistä voi olla, nimittäin mulle valotusaika ei sano mitään.. Vois ehkä lueskella tota ohjekirjaa uudestaan läpi. :D

      Poista
  3. Ite en oo vielä avannutkaa ohjekirjaa vaikka kuukauden ollu jo järkkäri :D mut kiva et ostit tommosen, antaa kyllä ihan uutta motivaatiota blogiakin varten!

    mmilya.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no sä oot sit oppinu aika hyvin käyttää sitä. :D Mä oon selannu jo monesti kannesta kanteen ton ohjekirjan enkä vieläkään oikeen osaa.. Jos sitä sit ajan kanssa alkais muistaa niitä juttuja. :)

      Poista
  4. Huippuhyvän kameran oot tilannu. :) Tolla saa oikeesti tosi hyviä kuvia kun vaan opit käyttää. :) Ja sitku tuntuu että tuo ei enää riitä, niin näytän millasen objektiivin voit tilata. :) Ps. voin opettaa sulle niitä valotusaikoja jne. sit kun tuun. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kuulinki hirveesti positiivista palautetta tosta kamerasta ja siks tilasin just ton. Tietysti edullinen hintaki vaikutti. ;) Ja hei millon oot tulossa varkauteen? Meidän pitää sit nähä! :) Saat opettaa mulle ton kameran salat!

      Poista
    2. Jep :) Tiistai aamuna lähetään et sit illasta ollaan siellä. Pitää loppuviikosta näkyillä. :)

      Poista
    3. Joo näkyillään! :) Tuut ainaki käymään meidän luona cittarissa jos ei paremmin keretä nähä! Ootteko jouluun asti täällä? :)

      Poista
  5. Joo :) joo me ollaan uusvuoskin!! :)

    VastaaPoista